Logo’s
Het bedrijfslogo is binnen de huisstijl één van de belangrijkste en potentiëel krachtigste elementen. Een effectief logo is visueel aantrekkelijk, presenteert op heldere wijze uw bedrijfsimago, is goed herkenbaar en roept een positief beeld op. In plaats van een logo (beeldmerk) kunt u ook een woordmerk (vignet) overwegen. Bij een woordmerk wordt uw bedrijfsnaam in een bestaand of speciaal ontworpen lettertype weergegeven. Het voordeel van een woordmerk is dat het zeer direct weergeeft om welk bedrijf het gaat. Een beeldmerk biedt echter meer ruimte om een uniek “gevoel” of een bepaalde “sfeer” aan de bedrijfs- of produktnaam mee te geven door deze symbolisch te verbeelden.
Zaat’s Idee ontwerpt een logo in meerdere fases waardoor er altijd een goed logo ontstaat. Eerst wordt er gevraagd naar wat kernwoorden, ideeën en smaak. Daarmee wordt er een A4’tje vol met ideeën gepresenteerd. Daar worden er 1 of 2 uitgekozen en dan wordt er zowel naar de kleurstelling als lettertype gekeken. En zo ontstaat er een uniek logo. Kijk hieronder voor de werkwijze.